nieuwe kans op bericht plaatsen vanuit chang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ing & Max Belt - WaarBenJij.nu nieuwe kans op bericht plaatsen vanuit chang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ing & Max Belt - WaarBenJij.nu

nieuwe kans op bericht plaatsen vanuit chang mai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ing & Max

06 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

hallo hollanders,

we zitten nu even in een internet cafe in de hoop dat we nu wel ongestoord een bericht kunnen plaatsen.
bij aankomst in chang mai kwamen we terecht in een werelijk zeer luxe en mooi hotel. we hebben zelfs samen vanuit het bad een film op lcd scherm gekeken!
in de avond gingen we lekker struinen op zoek naar een leuk restaurantje. we kwamen bij de riversite bar en restaurant uit.
dat werdt erg lachen gezien Max een Duck on hot dish had besteld en toen ze die serveerde rookte een ieder de hut uit, maar nog leuker omdat het zo spicy was moest iedereen hoesten en proesten en schoten veel mensen in de lach. de toon was dus gezet en ze wisten dat we aanwezig waren. na een avontuurlijk en heerlijk diner gingen we naar beneden waar de bar was en daar speelde een "kroepoek" band. en die was ernstig leuk en nog best goed ook dus bier bestellen en even kijken. dat werdt natuurlijk een lateertje en een bere gezellige avond tussen bijna alleen thaie mensen die ook een behoorlijk borreltje drinken. wat echt apart is is dat hun per fles bestellen. ja wij ook maar dan bier, maar hun wiskey etc en dan jhonnie walker voor een eurie of 10 a 12 per fles.
donderdag hebben we op paard en wagen wat dorpen en stammen bezocht en hun levenswijze bestudeerd. paard had overigens versleten hoeven en rug na deze voor hem zware rit. in de namiddag lekker in en aan het zwembad gelegen. 's avonds gingen we naar een orgineel thais restaurant waar echte noorse gerechten werden geserveerd. zeer pittige noodles gegeten en dat was zeer lekker, zoals eigenlijk al het eten in dit prachtige land. daarna op de nacht bazaar gelopen die echt honderden kramen telt en op 3 x struikelen van ons hotel ligt. vrijdag met een landrover de bergen in gegaan en daar een olifant safari gedaan, of was het nou olifant raften? in ieder geval hij ging door de bush en door sterk stromende rivieren heen en het was prachtig. daarna een rit gemaakt op een kar achter 2 ossen bestuurd door een 5 jarig thais meisje(en haar vader) die helemaal verliefd werdt op Max toen ze een fooi kreeg van hem. toen even een lunch buffet gedaan met meerdere touristen. daarna samen met een thaise knul de boot in. ja een raft boot over een wilde rivier bergafwaarts. onze chauffeur en gids hebben vanaf de kant wat gefilmd en foto's gemaakt.
was echt super leuk, en ja wilfried sorry wij vielen niet uit de boot.(wij moeten dus die zambezi rivier ook maar eens doen denk). in de avond een echt thais kantoke diner. dat is op de grond zitten en een heel houten toren met allerlei gerechten erop krijgen en lekker van alles proeven(en bijbestellen natuurlijk). toen daar thaise dans en muziek en paar biertjes en voldaan naar hotel.
zaterdag naar dorpen geweest waar ze allerlei producten met de hand maken en daar het halve dorp opgekocht aan souvenirs. de middag lekker bij het zwembad doorgebracht. toen voor een eurie of 8 samen gegeten en gedronken in thais restaurantje in echt thaise wijk en daar een thais feest meegemaakt 's avonds met ook allerlei kramen enzo. we waren lopend en hebben wel 6 km gelopen. dus nuchter terug.haha
zondag hele dag kookcursus gehad en dat was echt gaaf man. echt lekker en zeer leuk en leerzaam. dus een ieder die nieuwsgierig is nodigen we bij deze uit als we terug zijn een afspraak te maken om te komen proeven van onze thaise kookkunsten. in de avond weer naar de riversite bar geweest en lekker gegeten en daarna weer aan de bar en met thaise gasten gedronken gedanst en gelachen en toen redelijk beschonken terug naar hotel. vandaag lekker uitgeslapen en ontbeten/lunch en nu dus even internetten.
morgen gaan we naar chang rai een 5 daagse trip door bergen,stammen en naar jungle lodge. tot de volgende update.
overigens regent het hier al 40 uut achtereen en dat is kut maar nog steeds warm. hopelijk houden jullie lekker weer.

groetjes Max en Ingrid Belt.

• 06 Juli 2009 - 07:15

Tjeerd Willy Sanne:

hoi lieve schatten,
    klinkt echt geweldig allemaal. Het voelt een beetje alsof je er zelf bent. Ik wil ook weer naar Thailand!! Nou zullen wij dan maar gelijk op 16 juli Thais komen eten?? We hebben dan zelf toch geen keuken dus dat komt dan mooi uit. Kon de olifant het wel aan Max of is tie ook door z'n poten gezakt ... :-)? We zijn wel benieuwd hoor naar de uitgebreide verhalen straks en de bijbehorende foto's natuurlijk. Tja een verfrissend buitje is wel lekker maar 40 uur. Gaat het keihard? Hier in Oudenbosch is gisteren regen gevallen gedurende 5 minuten en dat was het alweer. Het is wel wat koeler nu. Veel plezier in de bergen en de jungle. Hebben jullie trouwens ook nog van die prachtige watervallen gezien? Geniet nog lekker van alles en vooral van elkaar. We houden van jullie. Liefs, dikke knuffel en kus.

• 06 Juli 2009 - 09:48

Corrie Sep:

hoi Ing en Max
    ik denk dat ik ook eens naar Thailand moet,zo te horen hebben jullie daar een hoop lol en maken jullie ook heel wat mee.Leuk hoor.Ik denk alleen dat Max straks niet meer door z'n eigen voordeur kan van al dat lekkere eten en die liters bier,maar ja wie vrijt die slijt zeggen ze altijd dus doe je best

Liefs Corrie

• 06 Juli 2009 - 16:37

Zmm En Buster:

WIE IS DE CHEF?

• 06 Juli 2009 - 20:34

Chantal En Hennie:

Hey schatjes! Nou, zo te lezen gaat het jullie uitsteekbaar in het verre Thailand, komen jullie nog wel weer terug! Klinkt allemaal geweldig man jullie hadden geen betere bestemming kunnen kiezen volgens mij... Wat ontzettend balen dat het weer de afgelopen uren zo shit is! Hier is het trouwens ook gebeurd met het mooie weer, het is prachtig geweest de afgelopen week met ook optijd un beste bui! We hebben vrijdag noodweer gehad, de hele kelder int nieuwe huis was vol gelopen met water (lees shit uut ut hele dorp!!) en das pas klote joh en stinken!! Max was dr niks bi-j!!! haha! Maar de schade is weer hersteld en er is een klep in de riolering geplaatst, zo de driet kunne ze houwe! Ik hoop dat het jullie in de bergen ook goed gaat en dat jullie nog ommundig veel lol hebben samen, mot goed komme toch! Trouwens voor un thais etentje houden we ons zeker aanbevolen!! Enjoy the trip en tot gauw!! Dikke kus van Mien, Hent en Lieke
    Chantal

• 07 Juli 2009 - 19:16

Algie:

Kinders van me, Ik kan niet wachten op al dat thaise voer. Ik neem overigens aan dat de helft van de souvenirs voor mij zijn. Ik begrijp dat jullie erg genieten en hoop dat dat de rest van de vakantie mag voortduren. Zasterdag heb ik geprobeerd de biervoorraad van Rodney weg te drinken, maar dat lukte niet zonder jullie. Ik heb wel geholpen het licht uit te doen, want daar blijkt Rodney toch training in nodig te hebben komend seizoen. Have joy together, groetjes john

• 08 Juli 2009 - 12:47

Manuela:

Hoi Max&Ing. Volgens mij hebben jullie het daar wel erg naar jullie zin! Wat betreft het weer hier 2 weken heerlijk warm/heet geweest (mag voor mij de hele zomer zo zijn) met tropische buien. Het is nu weer typisch hollands weer. Wij zijn zeker nieuwschierig naar jullie thaise kookkunsten! Liever niet pittig hahaha. Geniet er nog maar van en tot snel. Liefs Manuela, Ray en Rick.

• 10 Juli 2009 - 07:38

Norbert En Bernadet:

hoi vakantiegangers

het gaat jullie goed zo te lezen, over het weer hier lezen jullie al genoeg dusss, ik (norbert) herken al wat dingen uit jullie verhalen krijg ook de kriebels om weer naar thailand te gaan maar het is niet altijd feest, wij wensen jullie nog veel plezier
    groetjes norbert, bernadet en kayleigh

• 11 Juli 2009 - 10:19

Letsma:

Hey Max&Ing
    Ben benieuwd hoe het in de bergen is geweest. Hebben ze daar ook zo'n jungle lodge als in brazil? Maar dan met "kroepoek" band en wiskey. Lijkt me echt super gaaf.
    Groetjes buurtfeest@hofvanbern.achterhoek