vervolg van de reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ing & Max Belt - WaarBenJij.nu vervolg van de reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ing & Max Belt - WaarBenJij.nu

vervolg van de reis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ing & Max

13 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

De 2e dag van onze 5-daagse trip in het Noorden:

Na 's morgens een ontbijt te hebben gehad in de onbewoonde wereld, tenminste zo leek het 's avonds na 20:00 uur, zijn wij vertrokken en hebben we een Hilltribe stam bezocht, te weten de Lisu. Nu was alleen de vraag of zij meer onder de indruk van ons waren of wij van hun om ver uiteenlopende redenen. Wel apart om te zien met hoe weinig luxe die mensen een gelukkig bestaan kunnen lijden. Toen zijn we vertrokken naar de meest noordelijke stad van Thailand tegen de grens aan met Myanmar. Onderweg heel veel mooie landschappen/bergen gezien. Natuurlijk stond er ook een bezoekje aan de lokale markt centraal. We konden zelfs daar de grens over naar Myanmar, maar dat stellen we maar uit tot een eventuele volgende reis. Toen zijn we naar een visgrot geweest (daar bedoelen we niet DE bekende VIS van het vrouwtje, maar een ECHTE visgrot met niet alleen de lucht :-). Waar ook nog eens apen liepen!!! Waar we samen mee geposeerd hebben op de foto. Duidelijk was niet wie er trotser was met wie met wie op de foto mocht.
Daarna zijn we naar Chiang Rai gereden en checkten in in ons resort en hebben daar van een diner genoten. Vervolgens zijn we door een hoteltaxi naar de avondmarkt gebracht, waar we eerst (hebben wij dat WEER) geen alcohol kregen vanwege een religieus Budhafeest! Aangezien Max met zijn vooruitgestoken buik opmerkte dat hij de " Happy Budha" was, gingen de kroonkurken er toch af!!

Dag 3
-----
Nu begon voor Ing het echte avontuur. Na het ontbijt gingen we boarden in een longtail motorboot (met een automotor). We gingen stroomopwaarts en aangezien de stroming vrij sterk is en ook ons nog moest vervoeren, kan je nagaan dat ze wel over een goede motor moeten beschikken. Na een uur varen waarin we genoten hebben van werkelijk een prachtig uitzicht, deja vu van Brasil, maakten we onze eerste stop bij een dorpje. Daar hadden ze allerlei olifanten, maar toen we uitstapten, spotte Max natuurlijk weer iets anders. Waar zijn ogen altijd op gericht zijn..... hij spotte een mega slang, een python van ruim 40 kilo. En hoe kan het ook anders, je kon er mee op de foto. Ing was inmiddels al aardig zenuwachtig, want die zag de bui al hangen. Nadat het beest helemaal om Max heen was gekronkeld (dan moet je inderdaad wel groot zijn) begon ie een beetje te sissen. Ing stond te filmen, althans dat dacht ze. Niets was minder waar. Toen Max van het beest verlost was, moest het hele tafereel weer over voor het oog van de camera. De mensen waren erg aardig en niets was een probleem, dus werd de python wederom uit zijn verblijf gehaald. Ing stond heel stoer het beest te aaien (jaja ze maakt vorderingen) maar durfde het niet aan er mee te poseren. Ook de witte python ging haar deur voorbij. Max heeft deze natuurlijk nog wel geaaid. Daarna stapten we weer in de boot om een uurtje later weer uit te stappen bij een Hilltribe stam te weten de Yao. Weer een uurtje varen later was onze eindbestemming van de boot bereikt en gingen we ergens in een lokaal jungledorpje eten. En een stukje verderop proefden we 5 soorten Chinese thee. Daarna werden we naar onze junglelodge gebracht waar we een bbq hadden en 's avonds een dansvoorstelling van de Hmong (een andere hilltribe stam).

Dag 4
-----
Na een zweterige nachtje, Ing dicht tegen Max aan omdat ze het eng vond, een ontbijtje genuttigd om vervolgens naar het olifanten opleidingskamp te gaan. Waar het werkelijk prachtig was wat ze die beesten allemaal hadden geleerd! Spelletjes doen, voetballen, schilderen, dansen, masseren, petten af doen en weer opzetten etc. Na afloop wat foto's geschoten omringd door vele slurven. Omdat ons programma ons weer naar handycraft plaatsen zou leiden, hadden wij onze gids gevraagd om een alternatief te vinden. Dat deed hij met 3 keuzes. Uiteindelijk kozen wij voor een tijger trainingskamp. En jawel, wij gingen samen naar binnen in een kooi met tijgers van 15 maanden oud. We hebben deze beesten geaaid en er werd in het bijzijn van ons met ze gespeeld, o.a. in het water. Werkelijk geweldig! Deze tijgers waren gewend aan mensen. Desalniettemin blijven het wilde dieren en dus moest je op je hoede zijn. Ze waren niet platgespoten, anders hadden we dit ook zeker niet gedaan. Max ging alleen bijna om, omdat hij tegen het stroomdraad aan ging staan!!
We werden naar een hotel in Chiang Mai gebracht waar we 's middags lekker hebben genoten van het zwembad alvorens we opgehaald werden voor een Kantoke diner. Daarna zijn we afgezet bij een lokale kroeg.

dag 5
-----
Deze dag hebben we de 2 mooiste tempels bezocht van het Noorden. Waarvan de bekendste werkelijk prachtig is en ook nog eens het uitzicht adembenemend!! Daarna zijn we afgezet bij ons hotel waar we al eerder een aantal nachten verbleven. Het superdeluxe Chedi. Max heeft nog van een massage genoten en Ing vleide zich neer bij het zwembad. 's avonds wederom na het eten op de vismarkt waar we werkelijk een heerlijk vis hebben gehad, naar de Riversite bar gegaan en lekker van de band en de Thaise biertjes genoten. Hehe eindelijk had Max de eerste kater te pakken, wat onze vlucht naar het zuiden specialer maakte en vooral rustiger voor Ing.

Gisteren op Koh Samui aangekomen. Een totale cultuurshock!! Wat een kermis!! Travo's en sletterige Thaise meiden proberen je allerlei vage barretjes in te trekken waar de muziek zo hard staat dat zelfs Max niet meer te verstaan is. Na een lange zoektocht, en vele kilometers heen en weer lopen (vooral heen en weer lopen) kwamen we uit bij een Ierse pub. Hier begon een band te spelen die werkelijk echt een rocksensatie was, we noemen de nummers die zoal voorbij kwamen, Whiskey in the Jar van Metallica, Sweet Child o' mine enz. enz. Kortom ouderwets gezellig en laat. Leuke mensen, iedereen ging uit zijn dak. Kortom onze stamkroeg is gevonden en we gaan deze vanavond weer met een bezoekje vereren. Overdag hebben we wat gezwommen en gewandeld over het strand. Max heeft nog gepoogd net zo'n lekkere massage te krijgen als in Chiang Mai, maar de defintie van massage heeft hier kennelijk een hele andere uitleg. Ing vraagt zich wel af waarom hij dan toch een uur wegbleef! Nee zonder gekheid, ze zullen zich Max nog wel herinneren. De enige klant zonder "happy end", als jullie begrijpen wat daarmee bedoeld wordt.

We gaan nu genieten (iets minder dan voorheen, maar met de nodige biertjes is dat geen probleem) van onze laatste 2 daagjes hier. De foto's houden jullie tegoed, op deze site en op onze hyves.

Groetjes en liefs van de fam. Belt.

• 13 Juli 2009 - 14:13

Tjeerd Willy Sanne:

hoi schatjes,
    o wat super klinkt dat allemaal zeg. Aaaaah en dan met kleine tijgertjes spelen .... wij willen ook! Tja zo'n gezellig tropisch eiland ... dat klinkt een beetje als Koh Phi phi waar wij geweest zijn. Waar inderdaad het eten minder is; waar veel lawaai is; waar veel toeristen zijn; waar je lastiggevallen wordt door de eilandbewoners (bij ons werd er iedere 5 seconden gevraagd of we een boot wilden huren); waar je bij de plaatselijke bank opgelicht wordt als je niet oplet. Maar goed jullie hebben gelukkig elkaar en jullie hebben nog een Ierse pub gevonden. Nou nog veel plezier de laatste daagjes en tot gauw. Dikke kus en knuffel van ons.

• 13 Juli 2009 - 17:36

Wilfried:

Hey Ing&Max
    Dat is echt een mooie reis, jullie hebben het maar goed. Is Ing ook bij de tijgers geweest? Maar ja dat is natuurlijk minder eng dan spinnen en slangen ;-). Enne echt weer iets voor max om die stroomdraad vast te pakken ha ha. Geniet ze nog de komende dagen. Groetjesssss.

• 13 Juli 2009 - 18:14

Baco:

Vriendjuuss, ga niet telkens reageren...iets met lui te maken,,hahaha...,maar lees wel alles,,,,Gaaf hoor

Ciao

• 13 Juli 2009 - 18:28

Plantski:

hey ik heb hier al een paar x wt geschreven maar dit is nietvoor mij weggelegd dikke x en het zijn wel leuke verhalen hoor nou doei xxxjjes

• 13 Juli 2009 - 18:58

John:

Ing, je moet niet alles geloven he.
    Nou ik hoor het al jullie willen nog lang niet terug. dat geeft helemaal niks ik kan jullie huis wel verhuren.
    Zet ik daar ook wat Thaise schonen in en zal ik eens kijken wie hier allemaal een happy end willen.
    Zie jullie donderdag???

• 13 Juli 2009 - 19:35

Oboema:

Hey happy,s buhda,s
    Als ze die olifanten nog wat kunnen leren is er ook nog hoop voor BERT.
    Nu pas je eerste kater heb je geen dorst.het word tijd dat je deze kant weer opkomt kunnen we weer tanken met theo. (deel?)Charlie (puistenkop)heeft een zoon gekregen.Maak er nog een paar mooie dagen van en we zien jullie in ter aar.later...

• 14 Juli 2009 - 12:36

Corrie S:

Hoi vakantiegangers
    Hartstikke leuk om jullie avonturen mee te beleven,ben alleen blij dat ik niet tussen de slangen moet tijgertjes lijken me wel heel leuk.Jammer dat het er alweer bijna opzit voor jullie hè,maar ja dit pakken ze jullie niet meer af.

groetjes Corrie