Key West, Everglades en Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Ing & Max Belt - WaarBenJij.nu Key West, Everglades en Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Ing & Max Belt - WaarBenJij.nu

Key West, Everglades en Fort Myers

Blijf op de hoogte en volg Ing & Max

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Fort Myers Beach

Gisteren na een 278 km aangekomen in Key West. onwijs mooie route over alle 42 bruggen van de Keys. Echt genieten dus! Key West is een grappig oud stadje wat ons deed denken aan cowboys. We hebben een ritje gemaakt met de alom bekende Conch train (very bumpy at the back) achterin dus ;-) Vanochtend vroeg op pad gegaan. Helaas toch met een half uur vertraging. Na 3.5 uur uiteindelijk aangekomen bij het Everglades National Park. .... Is het gesloten door de regering vanwege de staking van de ambtenaren. We konden gelukkig nog wel een tocht met een airboat maken. En daar was het geluk toch nog aan onze zijde. We spotten toch nog 2 alligators! Daarna de reis hervat naar Fort Myers. Daar zitten we nu en dan is een storm op komst. Gevolg: het waait ontzettend hard en nu regent het. Er wordt al over een storm gesproken. Dat wordt dus geen strandwandeling meer maken.

• 03 Oktober 2013 - 06:27

Willy Bruinsma:

hoi schatjes,
    balen van de Everglades. Hebben jullie nog wel in de buurt wat rondgereden? Is wel heel mooi daar. Zo'n airboatride is ook leuk. Zaten jullie hoog of laag? Deed de man van de boot nog een kunstje met marshmallows en vogels die daar leven? Zo'n storm is vast wel heftig om mee te maken. Sanne had het meteen over een tornado .... :-). Veel plezier nog. Dikke kus voor jullie allebei.

• 03 Oktober 2013 - 12:44

PA EN Ma.:

Dat is mooi balen dat het park dicht was. zij al tegen Pa ze kunnen wel eens pech hebben omdat er heel veel dingen dicht zijn vanwege die stomme regering daar.
    Maar er zijn vast nog mooie dingen te zien, en nu maar hopen dat de storm een beetje mee valt.

• 03 Oktober 2013 - 14:33

Ingrid:

We hebben inderdaad nog wel in de buurt rond gereden. Eigenlijk De hele weg door de Everglades. Wij zagen laag op de boot. De oordopjes waren geen overbodige luxe. De man heeft ons naar een soort verlaten dorpje gebracht en daar spotte hij een Alligator die onder water zat. Kwam helaas niet naar boven. Verder heeft niets gedaan m.b.t. vieja. Week Ibissen gezien en mega grote sprinkhanen. Ook veel libelles en vlinders. Het is inderdaad balen van de regering. De bestuurder van de boot vond het ook belachelijk. Maar ja daar kunnen wij niks mee. Wij zijn namelijk overgeleverd aan de grillen van het land. Zo meteen vertrekken we naar Orlando via Sarasota. De storm is inmiddels gaan liggen, maar voor dit gebied wordt slecht weer voorspeld.